Knutes blogg - www.helland.cc


Velkommen til min hjemmeside og blogg.

Jeg har flere hobbyprosjekter. Ett av de er KommunenDigitalt hvor jeg forsøker å samle oversikt om sosiale nettverk, fri programvare, nettskyer og hvordan ny teknologi kan benyttes i kommunal tjenesteyting. Ett annet er å skrive en ny bok om kommunal organisering - en bok som utvikles på internett av de som mener de har kompetanse på eller en mening om kommunal organisering.

Du kan også følge meg på mikrobloggtjenestene identi.ca og twitter.


Mine siste mikrobloggposter

søndag 27. mars 2011

Verdens beste orienteringsterreng?

Nå har jeg bodd i Hønefoss i litt over ett år. Og på den tiden har jeg lært at her finner du mye variert o-terreng. Alt fra flate furumoer til grovkuppert terreng (med myr i skråli). Det som mangler er kystterreng med småkoller og skrenter samt de store kollene med gressbunn du finner i mellomeuropa.

Et av de ultimate stedene å bo for en o-løper må være øverst i Haug øst for Hønefoss. Her er det "ski in - ski out" i forhold til Nordmarka og alle skiløypene og stiene der.

I dag jogget jeg en runde på Hensmoen. Og passerte noen hus på vestkanten av moen. Det var allerede bart flere steder her. Så kom jeg til å tenke på hva du som o-løper har tilgang til herfra - uten å kjøre en meter. Av furumoer snakker vi Hensmoen, Kilemoen, Eggemoen (og Bergermoen for den som løper langt). Og i tillegg er det ikke langt til mer kupert terreng som ligger rundt moene. Akkurat disse husene må jo være av det mest ultimate sted for en o-løper å bo? La gå at det ikke er skiløyper rett rundt hushjørnet. Men allikevel?

Tyrinatta arrangeres på Hensmoen 12.april. Så da har du sjansen til å prøve :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar